Võimed avalduvad 7-14 aastaselt, 6 aastasel ei ole veel ühtegi võimet! Samuti ei avaldu 15 aastaselt järsku veel mõnd võimet!
Mida kauem oled oma võimega tegelenud, seda kogenenum sa sellel alal olla saad. Kui sul mingi võime avaldub, siis kohe selle vilunud käsitseja ei saa sa mitte mingil juhul olla. Vast avaldunud võime võib ka ise välja lüüa, ning selle omanik ei saa sinna midagi parata enne kui ta seda valitsema on õppinud.Elemendid
Vesi on üks viiest elemendist. Selle valdamis kunst ei tule üleöö, ning elemendi taltsutamine nõuab keskendumist, ning kasuks tuleb ka hea kujutlusvõime. Vesi on vaid üldine nimetus, kuid tegelikult on võimalik juhtida ning vormida kõike vedelat, kuid samas üritades liiga paksu tainast mingit vormi võtma panna, on raske, ja tulemus on tihti rohmakas.
Tuli on üks viiest elemendist. Selle valdamis kunst ei tule üleöö, ning elemendi taltsutamine nõuab keskendumist, ning kasuks tuleb ka hea kujutlusvõime. Tuli nõuab seda juhtides kogenematult täit tähele panud, ning algaja tuletaltsutaja peab olema ettevaatlik. Tuli on üpris keeruline. Näiteks, ei saa sa taltsutada teise loodud leeki, kuid oled võimeline looduslikult tekkinud 'ilma isandata' tuld juhtima. Juba kogenenumale tuletaltsutajale õpetatakse, kuidas tule värvi muuta, ja kuidas luua jäiseid leeke, ja kuidas selliseid leeke, mis puudutades olid soojad, kuid mitte tulised ega ei vigasta.
Maa on üks viiest elemendist. Selle valdamis kunst ei tule üleöö, ning elemendi taltsutamine nõuab keskendumist, ning kasuks tuleb ka hea kujutlusvõime. Maa taltsutajad on võimelised taimede kasvu kiirendama, ning ka taimi oma äranägemise järgi veidi mõjutada. Maataltsutajad on võimelised liigutama kõike, mis selle elemendi alla käib. Edasijõudnud õpivad ka, kuidas näiteks puid end vastu maad painutama panna, kui see vajalik on, ilma, et taimele sellest vigastusi tekiks.
Õhk on üks viiest elemendist. Selle valdamis kunst ei tule üleöö, ning elemendi taltsutamine nõuab keskendumist, ning kasuks tuleb ka hea kujutlusvõime. Õhutaltsutajad saavad endale koos elemendiga koheselt ka lendamis võime. Kuigi ka teisi elemente on võimalik niimoodi vormida, ning neid üles tõsta, et jääb mulje, nagu elemendi taltsutaja lendaks, on õhu taltustajal see kõige lihtsam. Õhk on ilmselt kõige lihtsamini vallatav element, kuid see ei tähenda, et see oleks halvem või parem, kui teised neli elementi.
Viieselement on üks viiest elemendist. Selle valdamis kunst ei tule üleöö, ning elemendi taltsutamine nõuab keskendumist, ning kasuks tuleb ka hea kujutlusvõime. Viiendaelenendi taltsutajad suudavad valitseda elektrit, energiat ning suudavad luua magnetvälju. Viiendaelemendi latsutajatel on tihti ka vaimseid võimeid.
Vaimsed võimed
Mõtete lugemine on võime kuulda teiste mõtteid. Esialgu kuuleb mõtetelugeja kõigi ennast ümbritsevate olendite mõtteid, ning need ajavad võime valdaja tihti hulluks, kuid on võimalik õpida mõtteid eirama, või eristama vaid ühe olendi mõtteid. Edasijõudnud on võimelised pingutusega välja sorima kõik mõtted mis ta vastase peas kunagi olnud on. Seda õpitakse tavaliselt 20 aastasena või vanemana ja vähestel tuleb see välja.
Mõtete mõjutamine nagu nimigi ütleb, on võime teise mõtteid mõjutada, istutades sinna mingit muud ideed, et olend näiteks arvaks, et on ise selle peale tulnud, ning selle järgi toimiks. Koolides on selle võime laialt kasutamine rangelt keelatud.
Mõteteteel rääkimine ei ole võib-olla nii otseselt rääkimine, kui arvata võiks. Kui suunad oma sõnad kellegi pähe, kes ei oma seda võimet, ei ole ta võimeline sulle samamoodi vastama. Kui räägid kellegiga mõteteteel, pead olema ettevaatlik, kuna kõik olendid on erinevad, ning mõni võib tema pähe tungimise tagajärjel hulluks minna.
Vaimne kilp on võime kaitsta end vaimsete võimete eest. Edasijõudnud võivad kilbi ka põhimõtteliselt peegliks pöörata, suunates võime oma kasuks selle kasutajale tagasi, kuuldes siis näiteks selle kellegi teise mõtteid vms. Vaimse kilbi omanikud on väga erinevad. Mõni peab kohutavalt pingutama, et kilp oma meeltest eemaldada, ning teine ristivastupidi, peab seda kogu hingest keskendudes enda juurde tirima, et see teda kaitseks. Mida rohkem harjutada, seda paremini läheb.
Ennustamine on võime näha tulevikku. Ennustajad on tavaliselt eraklikud, ning hoiavad teistest eemale, kuna see võime allub väga-väga harva kontrollile. Enamus ennustajaid ei saa ennustamist ära hoida. Kujutluspildid lihtsalt ilmuvad nende pähe, ning võivad hulluks ajada. Mõni ennustaja on sedalaadi, et võib-olla ise ei teagi, et tal see võime on, kuna ei mäleta ennustuste tegemisest mitte midagi.
Vaimne blokeerija on võime blokeerida täielikult oma vastase vaimsed võimed, nii, et ta ei saa võimeid kasutada ei tema, ega kellegi teise peal, nii kaua kuni ta tema võimeid blokeerid. Blokeerimine nõuab keskendumist, algaja ei pruugi saada vastase võimete blokeerimisega hakkama kauem kui mõned minutid.
Vaimne koopia on võime kopeerida vaimseid võimeid. Koopia on aga iseääranis kummaline võime, ning iga olendi 'kopeerimis väli' on erinev. Samuti on seda ka iga võime kopeerimis ulatus. Kopeerimis väli ulatub maksimaalselt tavaliselt 100 meetri raadiusesse, ning minimaalne on 20 meetrit, mitte vähem.
Illusionist saab panna oma vastase pähe kõikvõimalike mõtteid, paaaegu nagu mõtete mõjutaja, kuid lisaks saab ta veel luua illusioone. Algajad on võimelised seda tegema tavaliselt enda vastas seisva ühe inimesega, kuigi ümbrus tegelikult ei muutu, näeb vastane seda, mida illusionist tahab teda nägema panna. Kogenenum illusionist suudab juba kaugemal seisvale inimesele illusiooni luua. Vähesed suudavad seda teha aga terve grupiga. Grupi maksimaalne suurus on 13 inimest, ning see nõuab illusionisti jäägitut pühendumist.
Füüsilised võimed
Piinamine on võime tekitada ohvrile kohutavat valu. Piinamine nagu enamus teisi võimeid, aga ei jaotu füüsiliseks ja vaimseks. Piinaja on võimeline tekkitama mõlemat valu, kuid see käib füüsilise kategooriasse, kuna füüsiline piinamine on lihtsam. Koolides on selle võime kasutamine väljaspool tunde rangelt keelatud.
Füüsiline kilp on võime kaitsta end näiteks piinaja eest, ning tõrjuda eemale kõiki teisi võimeid, mis ei ole vaimsed. Füüsiline kilp on reaalselt nähtav, mitte nagu vaimne kilp. Füüsiline kilp ümbritseb sind nagu mull, valgus peegeldub sellelt tagasi ning murdub luues mõnikord pisikesi vikerkaari, mis pärast see kilp ka nähtav on. Kilpe on võimalik ka endast eemale painutada, ning jällegi on siin kaks erinevat juhtumit. Üks näeb palju vaeva, et kilpi enda eest ära saada, et teised tema juurde pääseksid, ning teine näeb vaeva, et see enda ette luua.
Füüsiline blokeerimine on võime vastase füüsilisi võimeid blokeerida. Algajalt nõuab see suur pingutust, ning kuna algajad on tavaliselt noored ja püsimatud, siis ei suuda nad seda ka tavaliselt üle kümne minuti hoida. Edasijõudnud on keskendudes võimelised võimeid isegi igavesti blokeerima, kuigi neid ei jätku selleks tavaliselt kannatust, ja see tähendaks ka peaaegu kogu ülejäänud elust loobumist, kuna võimete blokeerimiseks pead sa blokeeritava läheduses püsima.
Kameelion on olend kes suudab võtta üle näiteks enda taga asuva seina värvi. Kujult ja kõigelt muult on ta täiesti tavaline. Värvide ülevõtmis kiirus sõltub sellest, kui kogenenud on kameelion. Ka riideid uut värvi üle võtma suudavad panna vaid edasijõudnud, ning kui keha värvi muutmine pole nii raske ja keskendumist nõudev, siis riiete mingit muud värvi hoidmine on üpriski raske.
Kujumuutja suudab muuta on kuju pea-aegu ükskõik milliseks, ning tema võimuses on ka kameelioni moodi värvi muutmine. Kujumuutmine on siiski palju lihtsam kui kameelionil värvi muutmine. Kujumuutja suudab välimust muuta jäädes inim-piiresse. (Kujumuutja ei ole võimeline loomaks muutuma! Ta võib küll endale kõrvad kasvatada, ja mida iganes veel, kuid ta jääb selleks kes ta on. Ta jääb inimeselaadseks ükskõik mis värvi ta nahk siis ka ei oleks.)
Kehamutatsioon on võime kasvatada endale näiteks tiivad, kõrvad, saba vms. See on valulik protsess. Kahel rassil on näiteks ka rassi eripärana kaasas kehamutatsioon. Need on inglid ja deemonid. Nende tiivad ei käi kolme võime alla, kuna on rassi eripära nagu vampiiride ja haldjate arenenumad meeled jms.
Füüsiline koopia on võime kopeerida kõiki eelmainitud füüsilisi võimeid. Kopeerimis väli on sama suur, kui vaimsel koopial.
Muu
Surnumanamine on võime surnuid 'ellu äratada'. See tähendab zombie'de loomist, ning väljaspool tunde on see koolis rangelt keelatud. Võime on üpris keerukas. Sa annad surnud kehale uue elu, kuid ei too hinge tagasi. Sa lood zombie kes on sarnane sellele tühjale kestale mis jääb järgi olendist, kui deemon temast hinge välja imeb. Surnumanamise võime tahab kogemusi. Surnu keha uuele elule aitamine on kerge, kuid selle keha tegema panemine midagi, mida sa tahad, et ta teeks, on juba omaette asi.
Mustmaagia ja
Valgemaagia on peamiselt üks ja sama asi, lihtsalt erineb selle 'maagia värv'. Musta ning valgemaagiaga on võimalik luua udukogusid ning allutada elavaid olendeid enda kontrollile. Kõige lihtsam on putukate allutamine, mida suurem on olend keda kontrollida tahad, seda raskem see on. Kaas õpilaste üle kontrolli võtmine on koolides rangelt keelatud.
Terveneja on isik kes suudab paraneda pea-aegu kõigist haavadest mis ta saab. Seda võimet ei ole võimalik kontrollida, ning seda ainena ei õpetata, kuna sa lihtsalt tervened. Samas, kui oled liiga nõrk siis võime ei toimi, või toimib, kuid mitte täielikult. Vampiiridel tavaliselt seda võimet pole, ja kui ka on siis keegi ei märka seda, kuna rassi eripärana nad nagunii on võimelised kiiresti haavadest paranema.
Tervendaja on isik kes suudab vigastusi parandada. Ta on võimeline ka enda vigastuste parandamiseks, kuid seda õpitakse, kuna see ei ole sama mis tervenemine, ning seda võimet tuleb suunata, et vigastusi parandada. Sinikatele see tavaliselt ei mõju.
Peegel on võime teise võimet peegeldada. Näiteks tiibade peegeldamine näeb välja nii, nagu ta oleks koopia ning kasvataks endale samasugused tiivad nagu vastaseisjal, kuigi need tiivad on põhiliselt vaid illusion mida näevad kõik, ning mida on võimalik ka fototele talletada, mis siis, et neid tiibasid päriselt ei eksisteeri. Võime on üpris kergesti allutatav.
Loomadega rääkimine on võime loomadega rääkida, nagu nimigi ütleb. Koolis seda ei õpita, see on automaatne, sa lihtsalt oskad seda, ja midagi sinna parata ei saa.
Muunduja on võimeline muutuma ükskõik milliseks eksisteerivaks loomaks. Fakt on aga see, et ainult ÜHEKS. Sõltuvalt tujust võivad näiteks koer muundujad muutuda kutsikaks või täiskasvanud loomaks, kuid nad ei saa muuta selle looma välimust, kui neil just ei ole kujumuutja või kameelioni võimet.
Üldvõimed
Üldvõimed on üldised. Üldkoopia on nt. selline kes saab kopeerida nii vaimseid kui ka füüsilisi võimeid. Üldmaag saab manada surnuid ning kasutada nii valget kui musta maagiat jne. Kõige haruldasem üldvõime on üldelement mis annab võime taltsutada kõiki elemente, ning läheb kirja ikka ühe võimena. Üldvõimed on haruldased ning harva esinevad. Üldelementaliks, ümbermuutujaks ning üldmaagiks saamiseks tuleb kontakteeruda administraatoriga, kes otsustab, kas selle võime omanike on foorumis juba liiga palju, või ei.Üldkoopia on koopia kes suudab kopeerida nii füüsilisi kui vaimseid võimeid. Kopeerimis väli on samuti tavaliselt suurem mõne meetri suure.
Üldmaagid on haruldased. Üldmaagia tähendab, et valdad nii musta kui ka valget maagiat. Üldmaagid peavad õppima ka palju rohkem kui tavalised maagid, et suudaksid mõlemat maagiat võrdselt käsitseda. Üldiselt kalduvad üldmaagid ühe maagia poole ning tihti nad lämmatavad teise. See on küll nende sees olemas kuid vajadusel seda kasutada nad enam ei saa.
Üldelement on võime taltsutada kõiki elemente. See on raske ja vaevarikas töö. Tavalised ühe elemendi valitsejad peavad õppima vaid oma üht elementi taltsutama, kuid üldelemendi valitsejatel on kohustus kõiki viit elementi võrdselt valdama õppida. Kuna üldelement on haruldane ning esineb ühe sajandi jooksul heal juhul viiel õpilasel siis neid ei jääta tavaliselt unarusse. Kuigi üldelemendi valitsejad kipuvad nagu üldmaagidki vaid ühe või kahe elemendi poole kalduma, siiski lastakse neil väga harva teised elemendid samuti unustada.
Ravitseja on isik kes suudab ravida nii enda kui teiste haavasid. See on küll põhimõttelisetl sama mis terveneja, kuid ravitseja võimuses on parandada palju raskemaid vigastusi. Ravitsejaks ei sünnita, vaid ravitsejaks saab kogenenuma taseme tervendaja. Ravitseja vanus on tavaliselt üle 17 eluaasta, kuid see sõltub ka täiekult sellest mis vanuses tema tervendaja võime avaldus, ehk siis kui kaua ta sellega juba tegelenud on. Ravitsejaks õpitakse tavalisetl 6-9 aastat.
Üldblokeerija on isik kes suudab blokeerida kõik võimeid. Üldblokeerimine toimib samamoodi nagu vaimne- ja füüsilineblokeerimine. Blokeerijal on blokeerimis väli nagu koopial kopeerimis väli. Selle suurus jääb tavalisetl alla 75 meetrile, ning korraga on algaja võimeline vaid ühe olendi võimeid blokeerima, edasijõudnud suudavad maksimaalselt blokeerida 10 olendi võimeid, kuid see sõltub ka sellest, kui lähedal nood üksteisele ja blokeerijale on. Kui 40 meetri raadiuses on isikud tihedalt üksteise vast surutud, ning blokeerija asub nende keskel, võib ta ka üle 15 isiku võime korraga blokeerida, kuid blokeeritute arv jääb õpilaste puhul alati alla 20.
Ümbermuutuja on isik kes suudab täielikult muutuda kelleksi teiseks. See võime on isegi haruldasem veel, kui üldelement. Võime omanikud ka tihti lugu varjavad selle olemasolu. Ümbermuutuja on võimeline muutma oma välimust, üks kõik milliseks elavaks olendiks. Lisaks sellele suudab ta veel ka muuta oma häält ning ka mõtlemist, nii, et keegi ei arvakski, et ta ei ole see, kelleks end räägib. Ümbermuutujad on eraklikud ja on vähe neid, kes neid mõista suudavad kuna pahatihti on ka ümbermuutujal endal endast raske aru saada.